Pages

Monday, August 6, 2012

epik

assalamualaikum, bismillah.

aku tahu satu Malaysia semalam kecoh sangat pasal badminton olimpik London tahun ni. perlawanan epik Lee Chong Wei vs Lin Dan. epik, memang epik. padahal malam tadi malam nuzul quran kot.

dalam jutaan rakyat yang kecewa dan sedih, aku pun termasuk jugak la. nak kata penyokong tegar tak lah tegar sangat. tapi macam tegar jugak. heh. bertahun jugaklah support DLCW. sebelum olimpik Beijing lagi. masa kalah dulu tak payah cakap la sedih dia macam mana. since masa tu, actually sebelum tu lagi memang aku ikuti perkembangan dia. biografi memang dah lama aku baca. dulu, masa henpon canggih sikit tak kena curi, tak kesahla dalam kereta kalau ada match aku nak tengok live jugak. punya tak nak tengok ulang tayang –,-

masa kat Penang dulu, rumah memang tak ada tv tapi sanggup keluar cari kedai nak tengok match dia. tapi hari tu tak dapat tengok last-last balik rumah. kalau ada match, aku tak dapat tengok, update result pun jadilah.

dulu, gila tak gila kalau ada match, sanggup pulak hai aku ni nak buat solat hajat. untuk DLCW. solat hajat khas kot. okay sangat lawak bila ingat balik.

dan setelah hampir 4 tahun aku (semua la) tunggu DLCW dapat balas dendam Olimpik kali ni, akhirnya tak kesampaian. nak cakap punya laju jantung aku tengok dia main, kalah nak tunggu result exam. nak interview ke. kalah. sejuk kaki tangan segala bagai. ni Olimpik last LCW tahu tak. tolonglah menang..

tapi bila kalah, last point tu, perghh frust menonggeng. kecewa + sedih. tersenyap la aku. siap tertunduk meraup wajah dan mengelap airmata. majlis penyampaian hadiah pun tak sanggup aku nak tengok *gila drama aku* si adek dah tanya ; ‘nangis ke? nak kesat-kesat air mata pulak’. si akak dah perli ‘kau ni pergila kawen dengan dia’ masa main lagi, si adik ada tanya ‘eh LCW dah kawen ke? ada cincin.’ si kakak : ‘dah, dia kawen dengan huda tu’ T_T tak payah nak buat lawak sangat weh. tak lawak oke.

paling pedas perlian si kakak ; ‘nanti tahajud jangan tak nangis pulak’ –,- t.kasih.

kalah pun kalah la. yang penting, aku puas hati tengok dia main. memang all out. terbaik, sentiasa cool~ disebabkan penyokong setia, kalah menang tetap sokong. ceh, ayat nak bunga aje.

last sekali, setelah bertahun baru (baru?) aku sedar, kalah ke menang LCW, aku ni yang sebenarnya kalah. aku yang selalu kalah. ‘GF’ kan?

tu je kesimpulan aku. epik tak epik.

8 comments:

shakira suhaimi said...

hahaha, cute one huda.. igt nak pergi terawikh mlm tadi~ tpi gi balik kg la plak.. alang2 tgk badminton.. menangis kot T.T

muttaqin said...

saya super like kat perlian si kakak. super like! :P

KhalilahAlhudaKamilen said...

Cute mende? Haha
Walupun tengok,
terawih ttp terawih,
1 juz 1 mlm xleh kcau.
Kuikuikui

KhalilahAlhudaKamilen said...

Mun, xyah nak super super sangat.
Ouch tahu? Haha

shakira suhaimi said...

mak oi terasa ceq na! haha

muttaqin said...

Sbb ouch la kena super like. Sgt menusuk lg tertusuk! Haha

MinhahAnnur:) said...
This comment has been removed by the author.
MinhahAnnur:) said...
This comment has been removed by the author.