Pages

Monday, December 24, 2012

Imigresen

Assalamualaikum,bismillah.

Pernah sekali tu, sangkut dekat imegresen lama jugak. Dah la sweater nak kena bukak, coat lagi. Kena bukak tali pinggang la. Lepas tu sangkut jam la pulak. Lepas tu kena raba beria dengan makcik imegresen tu berkali-kali pulak tu. rupanya ada benda kecil tersimpan dalam poket seluar.

Leceh.

Tak cukup lagi. Nak lepas lagi. Kena tanya macam-macam. Dari mana, study mana, lepas ni nak pergi mana, berapa hari. Blablabla.

Leceh. Setelah beberapa kali tu yang aku boleh simpulkan bila nak lepas imegresen dekat airport. (tula pasalnya Ust Shamsul dan Ust Tajul tak lepas imegresen dekat cork airport.hehe)

Tak boleh ke lepas macam tu je.
muka aku bukan muka orang nak buat jenayah la.

Dan hari tu aku tersedar. Kelecehan hari-hari itu patutnya buat aku fikir ; ingat senang ke sesi penghisaban nanti?

Adakah aku dapat tergolong dalam golongan yang hisabnya mudah? [84:8]

Mungkin jauuuuh. :'(

Pagi tadi aku lepas imegresen mudah je. Alhamdulillah.
Simple: ikut je lah prosedur semua. Dah tahu dah sebelum ni sangkut kat mana,prepare siap-siap.

Dah tu. Tak reti-reti nak apply dalam kehidupan?? Sob sob sob.

Nottingham,UK.

2 comments:

hambaMu said...

Allahurobbi ..
Semoga urusan kita di'sana' dipermudahkan T.T

KhalilahAlhudaKamilen said...

InsyaAllah, ameen