Pages

Friday, September 13, 2013

obsesi

assalamualaikum, bismillah.

kita suka kan dikenali?

ah, dulu zama masa aku obses dengan debat dan camping, walaupun bukannya nak orang kenal, aku memang buat sebab obses (?) but then bila orang kenal kita rasa macam best jugak. grr :'/

lepas SPM, masa jadi fasi prog kader duat junior, ada seorang adik tegur

' akak nii... yang masuk debat tu ke? blabla'
'err haah' 
' kitorang berlatih debat tengok video akak debat'
(suka hati juga la depa ni. aku pun tak simpan video aku dulu)

masa tu aku buat benda yang aku suka. dan aku suka orang kenal aku buat benda tu. 

tapi itu dulu.
kacamata dahulu.
bila difikir balik, lucu juga rasa. 
apa aku dapat? aha

hari tu masa aku di Mesir, join iftar student sana, ada seorang tegur. dia tengok aku lama. lepas tu macam berfikir.

'akak ni, debater eh?'
' err, ha..ah'
'yang ni, blablablabla *muka excited*'
'err haah' 

perasaan kalau boleh tak nak beriak. sesuatu yang aku rasa, bila difikirkan tak tahulah sejauh mana 'hasil' yang aku dapat. yes, tak dinafikan debat banyak ajar aku, bina diri aku jadi orang lebih baik, tapi takut tak sampai mana...

aku,
mahu obses dengan sesuatu,
yang aku akan all out sampai tercapai matlamat,
aku mengimpikan suatu hari nanti,

saat aku boleh bertemu baginda nabi, baginda panggil aku 

' ya khalilah...kerana kau dahulu mengikuti sunnahku, memperjuangkan jalan juangku, sentiasa mengingati aku, syafaat ku layak untukmu'

Allahu.

dan ini impian terbesar aku

'wajah-wajah orang mukmin pada hari itu berseri-seri. memandang Tuhannya...' 
[75:22-23]

bila kena point, 
betul-betul rasa nak obses kali ni,

kalau jatuh, bangun la!
moga Dia redha.

'biar tak dikenali penduduk bumi tapi dikenali penduduk langit'

* sudah 6 tahun aku menulis blog rupanya. memang malu juga baca post beberapa tahun lepas. (delete! delete!) ada yang entah apa-apa entah. moga lepas ni, lebih terpandu hendakNya.

No comments: