Pages

Tuesday, March 28, 2017

Exam penutup.

assalamualaikum, bismillah.

ya, kurang sebulan nak final exam, aku dah terjatuh atas ketidakmampuan menepati janji menulis selalu, hatta membuat jurnal study. huaa. sungguh pantas masa berlalu T__T

masa benar2 mencemburui,
dan aku sering rasa terhimpit T__T

kadang menangis tanpa sebab,
rasa mampukah nak habiskan ke garisan penamat? Allahu..
aku hanya mahu pulang. rindu tanah air sudah menggigit.
tapi,
terlalu banyak kesangsian pada diri sendiri :(
sungguhlah hinanya diri..

syukur, punya Tuhan
nikmatnya rasa bertuhan.
kalau tidak, tidak tahulah mana tujuan.

sering aku berbisik pada diri sendiri sebelum mengangkat takbir,
segala yang aku risaukan dan bimbangi, yang terlalu aku mahukan dan inginkan,
semuanya kecil jika dibanding kuasa Tuhan.
Allahuakbar. Allah Maha Besar

bawalah jiwa aku terbang, 
kurniakan aku ketenangan
pinjamkan aku kekuatan.




jadi inilah markah-markah yang ingin dikumpul pada tahun terakhir ini. disebalik itu, usaha-usaha yang dilakukan moga menjemput redha Tuhan. kadang menangis, tertanya Kau redha ke dengan apa yang aku lakukan ini? sungguh, kadang terasa hanya hidup mengejar berorientasikan exam. astaghfirullah..

InsyaAllah exam akan bermula tak lama lagi, sangat memerlukan doa orang sudi menitipkan :)

yang sudah dilalui : Long case medicine, surgery, geriatric, & General Practice ; moga Allah cukupkan.

Dan yang akan datang..

13 April 2017 : OSCE Paeds
18 April 2017 : Essay , EMQ Paeds
20 April 2017 : MCQ & Data interpretation Medicine and General Practice
24 April 2017 : Short Answer Question Surgery
26 April 2017 : Essay & MCQ ObsGynae
~3-12 May 2017 : Shortcase Medicine & Surgery, Long case ObsGynae.

moga Allah mudahkan.

sikit lagi.
sabarlah sikit, dan kuatkan kesabaran.
mohon doa,

No comments: